Процедуру державної реєстрації земельних ділянок та майнових
прав на нерухомість спростять. З 2013 року нотаріуси будуть виконувати функцію
реєстратора прав на нерухоме майно разом з Міністерством юстиції. Спрощення
самої процедури буде супроводжуватися її подорожчанням для покупців нерухомості
- вартість послуг нотаріусів зросте не тільки через нові повноважень, а й у
зв'язку з підвищенням для них мінімальної страхової суми в сім разів.
З 1 січня 2013 року нотаріуси отримають доступ до
держреєстру майнових прав і при засвідченні договорів купівлі-продажу
нерухомості зможуть реєструвати право власності на неї. Відповідний
законопроект N10365 із змінами в процедуру реєстрації майнових прав на
нерухомість та їх обтяжень, а також прав власності на землю Верховна рада
прийняла вчора у другому читанні.
Відповідно до прийнятого закону, реєстрація майнових прав
буде здійснюватися нотаріусом в момент укладання угоди. Без залучення
нотаріусів процедура держреєстрації прав не повинна буде перевищувати 5 робочих
днів (зараз -14 днів; такий термін залишається лише для реєстрації права
власності на єдиний майновий комплекс підприємства). Поряд з розширенням
повноважень нотаріусів депутати збільшили і мінімальний обсяг страхування їх
цивільно-правової відповідальності - з 150 розмірів мінімальних зарплат до 1
тис. (тобто до 1,1 млн грн).
Крім нотаріусів та Мін'юсту, здійснювати реєстрацію майнових
прав зможе державний кадастровий реєстратор. При цьому документи на реєстрацію
землі можна буде подавати як в паперовому, так і в електронному вигляді. У
нотаріальних конторах відзначають, що для громадян процедура спроститься, в той
час як нотаріусам роботи додасться.
З
розширенням функцій збільшиться і вартість послуг нотаріусів як мінімум на суму
витрат по проведенню реєстрації. "Півроку тому оформляли реєстрацію в БТІ
за 348 грн, за терміновість сума збільшувалася вдвічі", - додає вона.
Немає коментарів:
Дописати коментар